Control card of assessment activities in the residence hall of Comprehensive General Medicine

Authors

Keywords:

residents, general integral medicine, evaluation, design

Abstract

The residency in General Comprehensive Medicine constitutes the improvement of the social approach to medicine, which is the basic premise of the Cuban national health system. To date, residents do not personally have control cards for evaluation activities in their residency. Its design allows for adequate work and knowledge on the part of residents and training tutors, in addition to controlling the methodological process of the residency from any scenario where they are, also observing the performance achieved. Easy to understand and fill in, it translates the work done by the resident, as well as the training quality of the resident and a summary of his development within the postgraduate course.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Raidel González Rodríguez, Policlínico Universitario Pedro Borrás Astorga. Pinar del Río, Cuba

Especialista de Primer Grado en Medicina General Integral. Profesor Asistente, Investigador Agregado. Policlínico Universitario Pedro Borrás Astorga. Pinar del Río, Cuba

References

1. Ramos Hernández R, Díaz Díaz AA. Propuesta de perfeccionamiento de tarjeta de evaluación de residentes de Medicina General Integral. Educación Médica Superior [Internet]. 2015 [citado 15 May 2019];29(3): [aprox. 9 p.]. Disponible en: http://www.ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/492/281

2. Ministerio de Salud Púbica. Plan de Estudios de la Residencia de MGI. 4ta. versión. La Habana: MINSAP; 2004.

3. González Rodríguez R. Análisis del método clínico a través de la disciplina Medicina General Integral. Educación Médica Superior [Internet]. 2018 [citado 15 May 2019];32(2): [aprox. 6 p.]. Disponible en: http://www.ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/1228/675

4. Pérez Díaz Td, González Cárdenas LT, Presno Labrador MC, Hernández González B, Guerrero Chacón SE. Evaluación de la formación de profesionales de la especialidad de Medicina General Integral. Revista Cubana de Medicina General Integral [Internet]. 2017 [citado 17 May 2019];33(1): [aprox. 8 p.]. Disponible en: http://www.revmgi.sld.cu/index.php/mgi/article/view/436/126

5. Gómez López LM, Quintana Santiago Y, Sosa Morales D. La tarjeta de evaluación para residentes en el régimen de la especialización. Edumecentro [Internet]. 2015 [citado 21 May 2019];7(3): [aprox. 4 p.]. Disponible en: http://www.revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/619/html_69

6. Romeu Escobar MR, Miyar Piega Ed. Adquisición de habilidades clínicas en egresados de la primera cohorte de Medicina Integral Comunitaria. Edumecentro [Internet]. 2015 [citado 23 May 2019];7(1): [aprox. 17 p.]. Disponible en: http://www.revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/495/html_22

7. Inga-Berrospi F, Toro-Huamanchumo CJ, Arestegui-Sanchez LJ, Torres-Vigo V, Taype-Rondán A. Características de la residencia médica en sedes docentes de Lima, Perú. Educación Médica Superior [Internet]. 2016 [citado 25 May 2019];30(2): [aprox. 7 p.]. Disponible en: http://www.ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/799/37

Published

2019-12-11

How to Cite

1.
González Rodríguez R. Control card of assessment activities in the residence hall of Comprehensive General Medicine. INFODIR [Internet]. 2019 Dec. 11 [cited 2025 Sep. 14];(31). Available from: https://revinfodir.sld.cu/index.php/infodir/article/view/650

Issue

Section

Reports and Brief Communications