Actions for doctoral professional training at polyclinic level

Authors

  • José Guillermo Lozano Cordero Policlínico Universitario "Pedro Borrás Astorga". Pinar del Río, Cuba
  • Raidel González Rodríguez Policlínico Universitario Pedro Borrás Astorga. Pinar del Río. Cuba.
  • Juan Cardentey García Universidad de Ciencias Médicas. Pinar del Río. Cuba.
  • Sandra Ramírez Guzmán Policlínico Universitario "Luis Augusto Turcios Lima". Pinar del Río. Cuba.
  • Rigoberto Capote Serrano Policlínico Universitario "Pedro Borrás Astorga". Pinar del Río. Cuba.

Keywords:

Doctoral training, doctorate, polyclinic.

Abstract

Introduction: Doctoral training of professionals represents a process in the development of Primary Health Care.
Objective: To design actions for doctoral training of professionals at Pedro Borrás Astorga Polyclinic.
Method: A dialectical materialistic method was carried at Pedro Borrás Astorga Polyclinic, Pinar del Río, during January to March 2018. Many methods were used in the investigation for the search and prosecution of the information: theoretical, empiric and statistical (descriptive).
Results: Actions were designed for scientists training at the institution in order to achieve high level of knowledge, quality in services rendered and higher social commitment.
Conclusions: The actions for doctoral training at Pedro Borrás Astorga polyclinic constitutes an opportunity to increase the scientific level of their physicians.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

José Guillermo Lozano Cordero, Policlínico Universitario "Pedro Borrás Astorga". Pinar del Río, Cuba

Especialista de Primer Grado en Medicina General Integral. Profesor Asistente. Director. Policlínico Universitario "Pedro Borrás Astorga". Pinar del Río, Cuba

Raidel González Rodríguez, Policlínico Universitario Pedro Borrás Astorga. Pinar del Río. Cuba.

Especialista de Primer Grado en Medicina General Integral. Profesor Asistente. Investigador Agregado. Jefe de Departamento Docencia Médica. Policlínico Universitario Pedro Borrás Astorga. Pinar del Río. Cuba.

Juan Cardentey García, Universidad de Ciencias Médicas. Pinar del Río. Cuba.

Especialista Segundo Grado en Estomatología General Integral y Prótesis Estomatológica. Máster en Salud Bucal Comunitaria y Urgencias Estomatológicas. Profesor Auxiliar. Investigador Agregado. Universidad de Ciencias Médicas. Pinar del Río. Cuba.

Sandra Ramírez Guzmán, Policlínico Universitario "Luis Augusto Turcios Lima". Pinar del Río. Cuba.

Especialista Primer Grado en Medicina General Integral. Instructora. Policlínico Universitario "Luis Augusto Turcios Lima". Pinar del Río. Cuba.

Rigoberto Capote Serrano, Policlínico Universitario "Pedro Borrás Astorga". Pinar del Río. Cuba.

Especialista Primer Grado en Medicina General Integral. Máster en Urgencias Médicas. Profesor Asistente. Policlínico Universitario "Pedro Borrás Astorga". Pinar del Río. Cuba.

Published

2018-05-18

How to Cite

1.
Lozano Cordero JG, González Rodríguez R, Cardentey García J, Ramírez Guzmán S, Capote Serrano R. Actions for doctoral professional training at polyclinic level. INFODIR [Internet]. 2018 May 18 [cited 2025 Sep. 19];(28):3-12. Available from: https://revinfodir.sld.cu/index.php/infodir/article/view/472

Issue

Section

Original Articles