Quality determinants in the exposure of research results
Keywords:
research results, exposure, qualityAbstract
The quality of presentations of research results has been a subject that has not been addressed much, seen as the ability to elaborate and present a report that summarizes the results of a research. Students, professors, directors and professionals in general often participate in scientific activities at different levels and face this task; there are quite a few examples that at this peak moment, have marked deficiencies. Such situations place the authors of this work before various challenges that must be addressed. The purpose of this research is to reflect on a group of elements that determine the quality of the presentations of research results.Downloads
References
2. Arteaga García A. Bases metodológicas para el desarrollo de la investigación científica La Habana: ECIMED; 2009.
3. Pérez Tejeda A. Preparación de actividades científicas. Manual para ciencias de la salud. La Habana: Editorial Ciencias Médicas; 2009.
4. Artiles Visbal L, Otero Iglesias J, Barrios Osuma, I. Metodología de la investigación para las Ciencias de la salud. La Habana: Editorial de Ciencias Médicas; 2008
5. Morales 0jeda R. Conferencia Magistral. III Convención Cuba Salud 2018. La Habana, Cuba: Palacio de las Convenciones; 2018.
6. Clavel Meralla M. Literatura y Lengua. Décimo Grado. Provisional. La Habana: Ed. Pueblo y Educación; 2017.
7. Soca Cabrera JR, Chaviano Rodríguez NR. El uso de las TIC para el aprendizaje en Ingeniería Mecánica Agrícola: caso UACh. San José de las Lajas, México: Rev Cie Téc Agr. 2017 [acceso 19/02/2019];26(1):78-85. Disponible en<http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2071-00542017000100010&lng=es&nrm=iso>
8. Domínguez I. Comunicación y texto. La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación; 2010.
9. Castell Florit Serrate P. Un estilo de liderazgo oportuno en salud pública. La Habana: Centro de Derecho Internacional Humanitario; 2018.
10. Peñalver Sinclay AG. Programa para el desarrollo de habilidades comunicativas en la Licenciatura en Enfermería. La Habana: Universidad de Ciencias Pedagógica "Enrique José Varona", Facultad de Humanidades; 2017.
11. Domínguez Fabars A, Guzmán Sancho I, Rodríguez Carrión D. Evaluación del plan de acciones para reforzar valores en estudiantes mediante la investigación científica. Humanidades Médicas. 2018 [acceso 19/02/2019];18(2):[aprox. 10 p.]. Disponible en: http://www.humanidadesmedicas.sld.cu/index.php/hm/article/view/1149
12. Bárcenas A. Agenda 2030. Objetivos de Desarrollo Sostenible: Una oportunidad para América Latina y el Caribe: Naciones Unidas; 2016.
13. Linares Pons N, Verdecia Martinez EY, Álvarez Sánchez EA. Tendencias en el desarrollo de las TIC y su impacto en el campo de la enseñanza. Rev Cub Cienc Informat. 2014 [acceso 19/02/2017];8(1):71-8. Disponible en <http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2227-18992014000100008&lng=es&nrm=iso>.
14. Mora Reyes JC. La socialización ética y el sector de la salud. Contradicciones y potencialidades en el momento actual. Rev. Inf. Cient. 2018 [acceso 19/02/2017];97(6):[aprox. 12 p.]. Disponible en: http://www.revinfcientifica.sld.cu/index.php/ric/article/view/2153
15. Cabrera Barrero K. Estrategia educativa para el desarrollo de habilidades comunicativas en estudiantes de la formación técnica en enfermería [Tesis de doctorado]. La Habana: Universidad de Ciencias Pedagógica "Enrique José Varona"; 2016.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who have published with this journal, accept the following terms:
a. The authors will keep their copyright and guarantee the magazine the right of first publication of their work, which will be simultaneously subject to the Creative Commons Attribution License that allows third parties to share the work as long as the author and first publication of this magazine are indicated.
b. The authors may adopt other non-exclusive license agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., deposit it in an institutional telematic archive or publish it in a monographic volume) as long as the initial publication in this journal is indicated.
c. Authors are allowed and recommended to disseminate their work through the Internet (e.g.: in institutional telematic archives or in their web page) before and during the submission process, which may produce interesting exchanges and increase the number of citations of the published work. (See The effect of open access).
